lördag 28 augusti 2010

Gotland m m

Nu har jag inte skrivit något på snart 14 dagar, det har hänt så mycket både trevligt och mindre trevligt. Förra helgen hade vi en helt underbar helg, var på Gotland, åkte på torsdagskvällen och kom hem på söndagskvällen. Det var en födelsedagspresent från Mats och Kristina som varit hemlig sedan i februari, jag visste inte vart vi skulle när vi åkte iväg. Vädret var jättefint och vi bodde i en fin lägenhet i Visby, var på utflykter, åt och drack och hade jättetrevligt.

Utflykt till Botaniska Trådgården

DSCN0757

DSCN0763 här roligt hade vi, här provar vi om självutlösaren på kameran fungerade och det gjorde den....

DSCN0752När jag kom hem hade jag ont i mitt öga och har därför inte gjort så mycket, varken scrappat eller suttit vid datorn. Var hos ögonläkaren i tisdags, har fått inflammation på regnbågshinnan så nu droppar jag för fullt (8 droppar/dag) därav 3 cortisondroppar så jag har blivit bättre men ser fortfarande inte så bra. Känns också lite oroligt eftersom det är mitt "friska öga" , jag har inte samma lust när det krånglar men jag har iaf sytt mig en ny kasse. Köpte tyget förra sommaren, det var en stuvbit från en panelgardin jag tyckte tyget var så fint och jag tänkte att jag kunde sy 2 kuddar med svart bakstycke, men det blev en kasse istället.

Så här blev den. Det är en vit blomma till vänster, den syns lite dåligt. Nu ska jag kasta min gamla och inviga den här på måndag, vi har bröllopsdag och åker till Åland en sväng.

Ha en trevlig fortsättning på helgen!

Maritha

6 kommentarer:

TesaB sa...

Såååå snygg väska!!!! Kan man få beställa en???? Vore perfekt till jobbet!

Och vad mysigt ni ser ut att ha haft!

li-bee-ti sa...

So sorry to read that your eye is not so well! I do hope you're feeling better. Do let your eye some rest.
I was really wondering where have you been, not posting so long....

Your new bag is awesome! I love love love it (much better than making pillows...LOL).

Take good care!

li-bee-ti sa...

So sorry to read that your eye is not so well! I do hope you're feeling better. Do let your eye some rest.
I was really wondering where have you been, not posting so long....

Your new bag is awesome! I love love love it (much better than making pillows...LOL).

Take good care!

Lisa-olsi sa...

Så snygg kasse du har sytt.
Tråkigt med ögat, hoppas det
fixar till sig fort.
Kram Lisa

li-bee-ti sa...

Dear Maritha,
HAPPY ANNIVERSARY!!!!
May the future years will be full of health, joy, love and pleasure.
All the best to you and your husband!

Anonym sa...

Men vilken härlig påse! Hoppas ni får det trevligt på Åland Chefen! Kramar från Pärlan