söndag 12 december 2010

Vintern fortsätter

Nu känns det som evigheter sedan jag gjorde något på min ´blogg, tiden bara rusar iväg och jag tycker inte att jag hinner med. Det har hänt mycket den här veckan som gått, förra lördagen var Arne och jag bjudna till min kusin som också heter Arne och hans fru Inger, vi har inte träffats på 41 år så det var jättekul att ses igen. Istället för en blomma gjorde jag en rubinröd ljuslykta, det är svårt med färger när man inte vet hur deras hem är och så tog jag Tesa tips med ljus och tändsticksask.

Det blev ingen bra bild, påsen tog för stor plats, brukar dekorera med tre måsar i ena hörnet när jag levererar mina glas.

I torsdags fyllde en gammal vän ´till mig 80 år så¨jag skickade ett gratulationskort till henne, ska uppvakta senare.

Den här veckan har vi verkligen upplevt mycket, i onsdags åkte vi till Therése med familj, på kvällen var vi i Karlstad och åt julbord med underhållning, jättetrevligt. Ídag har vi varit och lyssnat på Isabella som sjöng i kyrkan, mycket högtidligt och fint. Imorgon får vi gå upp tidigt och dricka morgonkaffet vid TV:n och se på Luciatåget.

Maritha

 

 

.

9 kommentarer:

onkis sa...

Vilken otroligt snygg lykta du har gjort!!
När du va i Karlstad va du inte långt från mig :)

Lisa-olsi sa...

Jättefina presenter,
härlig färg på lyktan.
Fint kort, jag gillar
dom där "spetsbanden".
Ha en trevlig lucia.
Kram Lisa

Rose sa...

what a wonderful gift and your card is beautiful :)

TesaB sa...

Suuuuupersnyggt!!!

Anonym sa...

Wow, vilken suuuuuper snyyyyygg lykta du gjort, gillar mycket!!!! Färgen är jättefin!
Vill be dig 1000 ggr. om ursäkt för att jag missat tråden på MN om etiketterna, SKÄMS såååå otroligt mycket!!! Har varit så mycket här oxå den senaste månaden med sjuk vovve, jag själv har inte mått bra och därmed inte haft nån scraplust just att tala om och sjuka släktingar. Ibland kommer allt på en gång så det blir bara för mycket att orka med. FÖRLÅT Maritha att jag missade den här omgången!!! Har inte hört nåt av nån av er så trodde att det inte blev av den här gången. Är inte så jätteförtjust i MN, tycker den platsen känns rörig och svår att hitta i. Är jag ensam om att tycka det i gruppen? Som sagt så skäms jag så otroligt mycket att jag missat detta!!! Förlåt!!!

Hoppas att ni inte är alltför arga på mig nu!

Stor KRAM till dig Maritha!
Susanne

Elzie sa...

Vad fint du målar. Helt underbar lykta. Och kortet var hur fint som helst.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

Vad kul att träffa sin kusin efter så lång tid.

Anonym sa...

Hej vännen! Vill önska dig en riktigt God och mysig Jul!
Kramisar Susanne

Lisa-olsi sa...

GOTT NYTT ÅR!
Kram Lisa

Elzie sa...

GOTT NYTT ÅR till dig och din gubbe.
Många kramar från Elzie